Pozitív gondolkodás és stressz kezelés

2019/06/26

A civilizáció egyik legelterjedtebb betegsége a stressz.

A mai felgyorsult világban sok negatív inger ér minket /munkahelyi elvárások, tömegközlekedés, sorban állás,..../, ezek lehetnek a kiváltó okai, és egészségi állapotunkat is befolyásolhatja. 

 

Stressz tünetei

 

Hirtelen jött változásokat az esetek többségében gyorsan kezeljük, de ezeket a tüneteket figyelhetjük meg magunkon:

  • fejfájás, idegesség, étvágytalanság vagy éppen túl sok evés, rosszkedv stb.

Rövid távú stressznek pozitív hatása is lehet számunkra:

  • inspirál, éberen tart, motiváló lehet

Tartós vagy krónikus akkor alakul ki, ha valaki hosszabb időn keresztül él meg stresszhelyzetet.

  • migrén, krónikus alvászavar, gyomorfekély, magas vérnyomás, gerincsérv, depresszió, hajhullás, menstruáció megszűnése stb.

Pozitív gondolkodás

 

Az előző pontban említettem, hogy egy stressz helyzet hathat ránk pozitívan is.

Vagyis gondolkodásunkon kell változtatni. Ha felismertük a problémát akkor a megoldást, a kiutat keressem. Érdemes átlátni a helyzetet és a legrosszabbra is felkészülni és elfogadni, mert rájövünk, hogy akkor sincs világ vége, és nyugodtabban tudjuk kezelni az adott problémát.

Az élettől kapott nehézségeket kihívásként, egy megoldandó feladatként fogom fel, nem pedig egy problémaként, akkor szívünkben nem ébrednek negatív érzelmek, és ennek köszönhetően nem alakul ki bennünk feszültség stressz.