Kontraindikációk, azaz mikor kell nemet mondanunk az Aerial Yogára, mely betegségek esetében ajánlot


A következő betegségek és tünetek esetében semmilyen egyéb mozgásforma sem ajánlott orvosi kivizsgálás nélkül, amennyiben valamilyen egészségügyi problémával szeretnénk sportolni kérjük ki szakember véleményét és segítségét.

Fordított pózok nem javasoltak, illetve csakis előzetes orvosi konzultáció és az oktatóval történt egyeztetést követően: Magasvérnyomás

Alacsonyvérnyomás

Pulzuszavar

Szívrendellenesség

Epilepszia

Reflux

Trombozis

Visszér

Kizáró ok:

Influenza és akkut megbetegedések, láz esetében

Mi a helyzet a menstruációval? Edzés és menstruáció – mendemondák, legendák és rémtörténetek üldöznek a témával kapcsolatban az iskolai tornaórák óta. Mi a helyzet a jógával? Szabad vagy sem?

Bár a jóga nagyszerű módja lehet a menstruáció alatti edzésnek, vannak pózok, amiket érdemes elkerülni, mint a fordított ászanák, és bármilyen gyakorlat, ami terheli a hasat és/vagy a medencét. Egyrészt a fordított pózok gyorsítják az anyagcserét, így felerősíthetik a vérzést, másrészt ezeken a napokon gyengébbek vagyunk kevésbé tudunk odafigyelni, nagyobb a sérülés veszélye is.

Viszont vannak kifejezetten görcsoldó ászanák:

Válogass az előre hajoló pózok közül, mivel ezek segítenek a hasi fájdalom enyhítésében. Végezd ezeket a gyakorlatokat 50-60%-os erőbefektetéssel, és lehetőleg használj párnát a feneked alá. Ha derékfájós vagy, próbálkozz az enyén hátrahajló – pl. alvó pillangó – pózokkal, lehetőleg tegyél egy párnát a derekad alá.

Gyertya póz helyett ilyenkor támaszd a falnak a lábaidat, így a vér anélkül áramolhat vissza a lábakból, hogy a medencéd megemeled.

Nem vagyunk egyformák mindenki másként éli meg a hónap nehéz napjait, nincs bevált recept arra sem, hogy mit és mennyit edzzen. A jógára azonban nem csak szimpla mozgásformaként kell tekinteni. Jógázás közben szellemi, lelki folyamatok mennek végbe, amit tudatosan felhasználhatsz, hogy könnyebbé tedd a menstruációd.

Gerinbetegségek? Porckorongsérv? Egyéb mozgásszervi megbetegedések?

Az aerial yoga és változatai kifejezetten ajánlott mozgásforma gerincbetegséggel rendlekzezők számára. Talaj jógával ellentétben ahol jellemezően túl sok előrehajló gyakorlat, illetve az erőteljes csavaró gyakorlatok erőteljesen terhelik a porckorongokat, így ezeket érdemes visszaszorítani saját gyakorlásunk során. Inverzpózok élettani hatásairól bővebben itt olvashat:››

Az előre hajló gyakorlatok helyett az aerial yogában megnövelhetjük a homorító, kobra-típusú gyakorlatok számát, Vegyítve sok-sok fejjel lefelé néző, csüngő vagy függeszkedő pózzal, ezek a porckorongot is kímélik, ráadásul épp azokat az izmokat dolgoztatják, amelyek az egész napos ülés következében gyengülnek. "A gerinc-csavarások helyett a tengely irányba végzett nyújtózkodások is rendkívül jó hatással vannak a csigolyákra, ízületekre, porckorongra. Így a fordított pózok is javasoltak felügyelet mellett, mivel távolítják egymástól a csigolyákat.

Csavarok és a sérv: ne csavarj! zsibbadós lábaddal ellentétes irányba! ( ha a bal lábad zsibbad, ne rotálj jobbra!)

HA BÁRMILYEN FÁJDALMAT ÉRZÜNK, akkor hagyjuk abba az ászanát. A fájdalom gerinc téren MINDIG egy szövet károsodásának a jele! Ha bármi lábba sugárzó fájdalmat, zsibbadást, diszkomfort érzést okoz, akkor nem szabad végezni!"


0 megtekintés

Recepció:

H-P 17:00-20:00
Napközben emailben vagyunk elérhetőek

 

 


Aerial Yoga Hungary
+36 30 424 02 42

 


Aerial Sports Academy
+3630 992 90 55 

  • aerialyogahungary.hu - facebook
  • aerialyogahungary.hu - Instagram
  • aerialyogahungary.hu - Youtube.com

1061 Budapest, Bajcsy Zsilinszky út 31

1074 Budapest, Dohány utca 28 

A honlap tartalmának másolása kizárólag a tulajdonos engedélyével lehetséges!

@ Copyright 2014. Aerial Yoga Hungary

All rights reserved! / Minden jog fenntartva!