Pilates Reformer

Lényege a kontrollált mozgássorozatok és a légzés optimális összehangolása, miközben a torna az test egész izomzatát tonizálja, beleértve a test ún. „erőközpontjában” lévő belső izmokat is, amelyek létezését egyébként észre sem vesszük, így azokat akaratlagosan nem is mozgatjuk.

Az erőközpont, a has, a hát alsó része, a far, a medence izmai, vagyis az összes hasizom, köztük a mély haránt hasizom, a mély hátizmok, a far- és a belső comb izmai, valamint a medencefenék záróizmainak összessége. Minden mozdulat ebből az erőközpontból indul ki, innen áramlik az energia a többi izomcsoport felé.

A mozdulatsorok erőközpontból történő tudatos irányításához, szükség van az említett izmok aktiválására, méghozzá oly módon, hogy a köldökünket húzzuk be "szippantjuk" a gerincünk felé, "hosszú gerinccel nyújtózva" az alsó lengőbordákat emeljük meg, mintha egy fűző lenne rajtunk.

Természetesen az első néhány edzésen nagy koncentrációt igényel a helyes légzés, és a belső izmok aktiválása.

Pilates gyakorlatokkal képesek leszünk megfelelő légzéstechnika alkalmazása közben, tudatosan, elkülönítve irányítani az erőközpont izmait, melyek edzésével kiváló testtartás és egyensúlykészség érhető el.

A torna különösen a gerincbántalmakkal küzdőknek rendkívül hasznos, és heti 2-szer 1 óra edzéssel már optimális eredményeket érhetünk el.
Ezenkívül rendkívül jótékony hatással van az idegrendszerre, a komplex mozgások növelik a koncentrációs képességet és csökkentik a stressz okozta panaszokat. 

 

Eredete: 

A gépet Joseph Pilates fejlesztette ki kórházi ágyakból az I. világháború idején, mikor internálótáborba került és módszerével elkezdte tornáztatni a sérült, rokkant katonákat.

Rugókat, köteleket szerelt a kórház néhány ágyára és ezek segítségével mozgatta az ott fekvő betegeket, akik így hamarabb felépültek.


Az eszközről:

Maga a reformer leginkább egy ágyhoz hasonlít, rugókkal és különböző  kapaszkodókkal van felszerelve.
Ezek a kapaszkodók teszik lehetővé, hogy egyidőben jobb és bal oldalunk különböző irányú mozgásokat tudjon végrehajtani akár egyidőben. 
Ugyanúgy szerepet kapnak az inverz helyzetű gyakorlatok mint az aerial yogában, ám ez az óratípus a belsőerő aktiválásáról szól, rengeteg aktív nyújtással megfűszerezve.

Az edzések változatosak izgalmasak és kellő kihívást is biztosítanak a résztvevőknek, melyre teljesen kezdők is csatlakozhatnak.

Pilates Reformer Személyi edzés

Időtartam: 60 perc

Ár: 10.000 Ft/fő

Oktatók:
Gulyás  Lara és Belicza Kata

Időpontfoglalás:
Előre egyeztetett időpontban!

Stamina-Aeropilates-Pro-XP-557-300x171.jpg